هوش مصنوعی صنعتی و پایداری در مقیاس: زیمنس نوآوری صنعتی را در Hannover Messe بازتعریف می کند

علیرضا کهن
4 اردیبهشت 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
هوش مصنوعی صنعتی و پایداری در مقیاس: زیمنس نوآوری صنعتی را در Hannover Messe بازتعریف می کند

بخش صنعتی نیازمند تحول دیجیتال به سمت پایداری و انعطاف پذیری بیشتر است. ارزش آفرینی و اقدامات برای کره زمین باید به تعادل برسد. شرکت ها باید با منابع کمتر کارهای بیشتری انجام دهند. در Hannover Messe، زیمنس نشان می‌دهد که چگونه فناوری اثبات‌شده، پیشرفته و مشارکت‌های قوی، صنایع را قادر می‌سازد تا پایدارتر و رقابتی‌تر شوند. بازدیدکنندگان در غرفه D53 در سالن 9 ویترین هایی را تجربه خواهند کرد که شامل فناوری های اصلی برای تحول دیجیتال و پایدار در صنایع خودروسازی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و نیمه هادی ها می شود. 

ما به همراه شرکای خود نشان خواهیم داد که چگونه نوآوری هایی مانند هوش مصنوعی، دوقلوهای دیجیتال و اتوماسیون تعریف شده با نرم افزار می توانند به مشتریان در رفع چالش های متعدد کمک کنند. رولاند بوش، رئیس و مدیرعامل زیمنس AG گفت:  از افزایش رقابت، کاهش هزینه ها، غلبه بر کمبود نیروی کار یا افزایش پایداری، زیمنس دارای فناوری هایی است که صنایع در حال حاضر به آن نیاز دارند .

کنفرانس خبری زیمنس و برنامه استیج زنده

در Hannover Messe، زیمنس نشان خواهد داد که چگونه مشتریان می‌توانند از پلتفرم تجاری دیجیتال زیمنس Xcelerator بهره ببرند. تمرکز روی برنامه‌هایی مانند بینایی ماشین با هوش مصنوعی و Copilot صنعتی زیمنس با مایکروسافت و شفلر خواهد بود. اکوسیستم زیمنس Xcelerator دائما در حال تکامل است: تعداد شرکا و فروشندگان تنها در سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

زیمنس در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه، 22 آوریل 2024، از ساعت 5:30 تا 6:30 بعد از ظهر CEST، آخرین روندها و پیشرفت ها را ارائه خواهد کرد. فعالیت‌های بیشتر در این نمایشگاه با یک برنامه زنده با حضور اعضای هیئت مدیره زیمنس AG همراه با کارشناسان، شرکا و مشتریان همراه خواهد بود.

 دوقلوهای دیجیتالی مبتنی بر فیزیک زیمنس

رولاند بوش، رئیس و مدیرعامل زیمنس AG، و کشیش لباردیان، معاون Omniverse و فناوری شبیه‌سازی در NVIDIA، در مورد متاورس صنعتی مبتنی بر هوش مصنوعی صحبت خواهند کرد. آنها پتانسیل تجارب همهجانبه را برای مشتریان در همه صنایع بررسی خواهند کرد و نشان خواهند داد که چگونه دوقلوهای دیجیتال مبتنی بر فیزیک زیمنس که توسط NVIDIA Omniverse و AI تولید می شوند، بهره وری را افزایش می دهند.

جلسه «تحول سوپرشارژ: چگونه دوقلوهای دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی، متاورس صنعتی را فعال می‌کنند» در غرفه زیمنس در روز دوشنبه، 22 آوریل، ساعت 12 ظهر CEST برگزار می‌شود. روزنامه‌نگاران شرکت‌کننده می‌توانند پس از آن سؤال بپرسند.

تحول دیجیتال و هوش مصنوعی مولد

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، قصد دارد از بزرگترین غرفه نمایشگاه بازدید کند تا قدرت دگرگون کننده هوش مصنوعی مولد را تجربه کند. کلاوس روزنفلد، مدیر عامل گروه Schaeffler، نیز در طول سفر صدراعظم حضور خواهد داشت زیرا زیمنس و شفلر اکنون در حال همکاری نزدیک‌تر روی تحول دیجیتال و هوش مصنوعی مولد هستند. برای این منظور، هر دو شرکت یادداشت تفاهمی را برای گسترش کار مشترک خود بر روی Copilot صنعتی زیمنس امضا خواهند کرد.

در اولین نمایش جهانی در نمایشگاه SPS پاییز گذشته، زیمنس و شفلر از دستیار یکپارچه مولد مبتنی بر هوش مصنوعی در یک ماشین تولیدی رونمایی کردند: Copilot صنعتی زیمنس به مهندسان اتوماسیون کمک می کند تا سرعت تولید کد برای کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) را افزایش دهند. PLC ها دستگاه هایی هستند که اکثر ماشین ها را در سراسر کارخانه های دنیا کنترل می کنند. تیم های مهندسی می توانند با تولید کد از طریق ورودی های زبان طبیعی، زمان، تلاش و احتمال خطا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

دگرگونی در حال تغییر بازی

سدریک نیک، عضو هیئت مدیره زیمنس AG و مدیرعامل صنایع دیجیتال زیمنس گفت: « راه‌حل‌های هوش مصنوعی ما، مانند کوپیلوت صنعتی زیمنس، تعهد ما را به ترکیب دنیای واقعی و دیجیتال نشان می‌دهد.

سال گذشته، ما دیدگاه خود را برای قرار دادن هوش مصنوعی در دستان شما ارائه کردیم و فرصت‌های عظیمی را که این قابلیت‌ها به ارمغان می‌آورند، برجسته کردیم. اکنون، با در نظر گرفتن هوش مصنوعی از مفهومی به مقیاس دیگر، این چشم انداز را به واقعیت تبدیل می کنیم. و این واقعیت جدید فراتر از مهندسی و عملیات است. این تحولی است که بازی را تغییر می دهد و با چالش هایی مانند کمبود نیروی کار و تغییرات آب و هوایی نیز مقابله می کند .

کربن زدایی عملیات صنعتی و ساختمان ها

به عنوان بخشی از مجموعه زیمنس Xcelerator، زیمنس Electrification X را برای اولین بار معرفی می کند. Electrification X که بر اساس خدمات ابری بسیار مقیاس‌پذیر ساخته شده است برای مدیریت، بهینه‌سازی و خودکارسازی زیرساخت‌های چالش‌برانگیز برق‌رسانی مشتریان تجاری، صنعتی و خدماتی طراحی شده است. هدف بهبود کارایی و عملکرد در عین کاهش هزینه ها و انتشار CO 2 است.

ماتیاس ربلیوس، عضو هیئت مدیره زیمنس AG و مدیر عامل زیرساخت هوشمند گفت: « دیجیتالی شدن ساختمان‌ها، زیرساخت‌های برق‌رسانی و شبکه‌های برق برای ایجاد یک بخش صنعتی هوشمندتر، کارآمدتر و کربن‌زدایی کلیدی است .» در نمایشگاه صنعتی در هانوفر، ما جدیدترین محصولات خود را به نمایش می گذاریم که باعث تحول پایدار می شود، مانند دستگاه حفاظت مدار الکترونیکی بسیار نوآورانه Sentron و تابلو برق بدون SF6. ما همچنین شرکای جدیدی را در اکوسیستم خود اعلام می کنیم. فراتر از آن، ما با افتخار Electrification X را معرفی می کنیم، که یک نرم افزار بسیار مقیاس پذیر و اینترنت اشیا به عنوان یک سرویس ارائه می دهد تا زیرساخت برق رسانی را تغییر دهد .

پلت فرم ساختمان دیجیتال Building X

علاوه بر این، زیمنس برنامه های جدیدی را به عنوان بخشی از پلت فرم ساختمان دیجیتال Building X ارائه می کند. آنها شامل برنامه مدیریت پایداری هستند که می تواند برای دستیابی به شفافیت بیشتر در عملکرد فضاهای تولیدی و اداری استفاده شود. علاوه بر این، اپلیکیشن Comfort AI مصرف بهینه انرژی را از طریق کنترل مبتنی بر هوش مصنوعی کل سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع در یک ساختمان امکان پذیر می کند.

زیمنس همچنین محصولاتی را برای زیرساخت‌ها و کاربردهای صنعتی به مجموعه زیمنس EcoTech اضافه می‌کند. زیمنس اکو تک بینشی جامع از عملکرد محصول در معیارهای محیطی انتخاب شده به مشتریان ارائه می دهد و استاندارد جدیدی برای شفافیت در بخش صنعتی ایجاد می کند. این برچسب نشان‌دهنده نقطه عطف بعدی در تعهد طولانی مدت این شرکت برای به حداقل رساندن ردپای محیطی عملیات و محصولات خود و حمایت از تحول دیجیتال و پایداری مشتریانش است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.