فناوری دوربین استارلایت ، نظارت در نور کم را به سطوح جدیدی بازتعریف می کند. دوربین‌های استارلایت جدیدترین محصولاتی هستند که شرکت‌های امنیتی به مجموعه محصولات خود اضافه می‌کنند و هر دوربین دارای جامع‌ترین توانایی برای نمایان کردن تاریکی است. در حالی که قابلیت های نظارت در نور کم برای مدتی در بازار وجود داشته است، فناوری دوربین استارلایت در حال تعریف مجدد نظارت در نور کم به سطوح جدیدی است. Sourcesecurity.com با سازندگان صحبت کرد تا درباره این فناوری و کاربردهای آن در صنعت امنیت صحبت کند.

سنسورهای قوی تر، کیفیت تصویر بالاتر

در نیمه دوم سال گذشته، سونی از فناوری حسگر Starvis خود که برای کاربردهای صنعتی از جمله نظارت امنیتی طراحی شده است، رونمایی کرد.

حسگرها با افزایش حساسیت به نور تا 2000 میلی ولت یا بیشتر در هر 1 میکرومتر مربع، تصاویر با کیفیت بالا را در شرایط نوری بسیار چالش برانگیز امکان پذیر می کنند. بسیاری از شرکت های امنیتی وقت خود را برای گنجاندن این فناوری در محدوده نور ستاره خود تلف نکرده اند.

Qihan سازنده دوربین های امنیتی مستقر در چین یکی از این شرکت ها است. به گفته تن وو، CIS و مدیر منطقه اروپا در Qihan، این شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری در تحقیقات برای توسعه محدوده نور ستاره‌اش، با سونی همکاری نزدیکی داشته است. Qihan به هیچ وجه تنها سازنده آسیایی با طیف نور ستاره نیست.

فناوری CNB مستقر در Tiandy و کره نیز طیف گسترده ای از دوربین های نور ستاره را برای مشتریان در اختیار دارند، در حالی که Nextchip برنامه هایی برای گنجاندن فناوری نور ستاره در محدوده WDR خود دارد.

فناوری دوربین Core to starlight حساسیت فوق‌العاده‌ای به نور است که در نتیجه توانایی ثبت تصاویر با کیفیت در شرایطی با نور بسیار کم را دارد.

به عنوان مثال، محدوده نور ستاره بوش شامل دوربینی است که نوید گرفتن تصاویر تک رنگ 1080p با جزییات بالا را در سطوح نور کم 0.000275 لوکس و توانایی ثبت اشیاء متحرک با وضوح بالا با نرخ فریم بالای 30 فریم در ثانیه را می دهد.

دوربین‌های Starlight مجهز به فناوری کاهش سرعت شاتر الکترونیکی دوربین‌ها، زمانی که شرایط نوری چالش برانگیز می‌شود، می‌تواند نور بیشتری را به منظور ادامه ضبط رنگی دوربین‌ها، ثبت کند.

در شرایط نوری چالش برانگیز، دوربین های Starlight مجهز به فناوری کاهش سرعت شاتر الکترونیکی دوربین ها برای گرفتن نور بیشتر هستند.

سخت افزار و نرم افزار عملکرد دوربین را افزایش می دهند

به گفته نیکو زی، مدیر فروش خارج از کشور Tiandy، عملکرد بر اساس سخت افزار و نرم افزار است و برای ثبت تصاویر در شرایط نوری چالش برانگیز به حسگرهای خاص و الگوریتم های ویژه نیاز دارد.

یک دوربین نور ستاره واجد شرایط باید بتواند تصویر واضح تری با جزئیات رنگی بیشتری نسبت به دوربین های معمولی ارائه دهد. دوربین‌ها می‌توانند تصاویر رنگی را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند و هنگامی که تنظیمات به سیاه و سفید تغییر می‌کنند، دید در شب بهتری ارائه می‌دهند.

Xie در مورد محدوده نور ستاره Tiandy گفت: “محصولات نور ستاره ما نه تنها از حسگرهای نور ستاره استفاده می کنند، بلکه از الگوریتم ما برای افزایش کیفیت تصویر نیز استفاده می کنند.”

از آنجایی که شرکت‌های امنیتی سطح عملکرد دوربین‌های امنیتی را بالا می‌برند، فراموش نکردند که آخرین فناوری را در محدوده نور ستاره خود به کار ببرند. از این رو، دوربین‌های starlight از اکثر تولیدکنندگان، روش‌های نصب ساده را وعده می‌دهند و به تجزیه و تحلیل ویدیویی برای بهبود عملکرد و مدیریت داده‌ها، مانند کاهش نویز، تجزیه و تحلیل ویدیویی هوشمند و دسترسی از راه دور مجهز هستند.

برای مثال، محدوده نور ستارگان بوش، تصاویر رنگی با وضوح بالا را در تاریکی از طریق ترکیب فناوری نور ستاره و نوردهی خودکار هوشمند ارائه می‌کند که دوربین را قادر می‌سازد تا به طور خودکار با شرایط نوری متغیر سازگار شود.

تصاویر واضح تر و جزئیات رنگی دوربین های Starlight آنها را برای محیط های کم نورمانند بارها و کلوپ ها ایده آل می کند

برنامه های کاربردی دوربین Starlight برای محیط های کم نور و بدون نور

دوربین های استارلایت را می توان در طیف وسیعی از موقعیت ها و محیط ها به کار برد. چندین محیط از افزایش امنیت دوربین های نور ستاره ای که می توانند به آن دست یابند، سود می برند.

مکان هایی با نور کم یا بدون نور، به عنوان مثال، در یک بار یا باشگاه می توانند از فناوری نور ستاره بهره مند شوند. Xie توضیح می‌دهد که در شرایط نور ضعیف، دوربین‌های معمولی قبلاً به تصویربرداری سیاه و سفید تغییر می‌کردند، اما دوربین‌های نور ستاره همچنان به گرفتن تصاویر رنگی شفاف ادامه می‌دادند.

علاوه بر این، وو اضافه می‌کند که سیستم‌های نظارت کنونی نیز می‌توانند با دوربین‌های نور ستاره به‌روزرسانی شوند تا کیفیت تصویر را با هزینه‌ای مشابه در مقایسه با دوربین‌های معمولی به‌شدت بهبود بخشند.

صنعت امنیت قطعاً می تواند انتظار بیشتری از دوربین های استارلایت و فناوری مرتبط با آنها داشته باشد.