دوربین های مداربسته با هوش مصنوعی: تشخیص انسان و وسیله نقلیه مبتنی بر مورفولوژی

گنجاندن تشخیص مبتنی بر مورفولوژی در دوربین‌های مداربسته با هوش مصنوعی برای به حداقل رساندن آلارم‌های کاذب ناشی از اشیاء نامربوط مانند حیواناتی که در منطقه پرسه می‌زنند یا عناصر طبیعی محیطی ضروری است. این فناوری تضمین می کند که هشدارها به طور انحصاری برای تشخیص های مورد علاقه مانند انسان و وسایل نقلیه تولید می شوند.

پتانسیل هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته امنیتی

  • تشخیص و تشخیص چهره: تشخیص چهره را می توان در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار داد. به محض تشخیص چهره مشکوک ذخیره شده در پایگاه داده، زنگ هشدار را فعال می کند. همچنین می تواند برای کارهایی مانند کنترل زمان و حضور و غیاب، تسهیل نظارت بر ساعات کاری کارکنان در یک منطقه کاری تعیین شده استفاده شود.
  • شمارش افراد : در بسیاری از مغازه ها دانستن اینکه چند نفر وارد محل شده و از آن خارج شده اند ضروری است. علاوه بر این، افرادی که دوربین‌ها را شمارش می‌کنند، گزارش‌های آماری ارائه می‌کنند که به کسب‌وکار در بازاریابی و/یا اقدامات تبلیغاتی کمک می‌کند.
  • فراداده ویدیویی: هر جستجوی پزشکی قانونی برای شناسایی شخص یا وسیله نقلیه در صورت وقوع تخلف، مستلزم زمان و تلاش برای یافتن مظنون است. ابرداده های ویدیویی به شما کمک می کند تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را هنگام انجام جستجو ارائه دهیم. به عنوان مثال، می توان برای شناسایی فردی که کلاه آبی، کوله پشتی و لباس آبی پوشیده است که ادعا می شود از یک مغازه در یک مرکز خرید سرقت کرده است، فیلتر شود.
  • تشخیص پلاک خودرو (LPR): دوربین‌های دارای تشخیص پلاک را می‌توان برای کنترل در ورودی‌ها و خروجی‌ها استفاده کرد تا در صورت لزوم، مانع دسترسی را ایجاد کند. به طور مشابه، دوربین های LPR برای کنترل ترافیک در شهرهای هوشمند برای همکاری با ایمنی جاده ها یا برای کنترل جریان ترافیک با گزارش های دوره ای استفاده می شوند.
  • تشخیص انسان و وسیله نقلیه: امروزه تجهیز یک نصب به هوش مصنوعی پیچیده نیست. تشخیص انسان و وسایل نقلیه امنیت بیشتری را به نصب می‌افزاید، زیرا به ارسال هشدار به مشتری در صورت نفوذ در یک منطقه محدود یا خصوصی کمک می‌کند.

سیستم یادگیری دوربین هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی موجود در یک سیستم دوربین مداربسته ممکن است در دوربین یا ضبط کننده قرار گیرد. اکثر سیستم های مجهز به هوش مصنوعی حاوی پایگاه داده یا کتابخانه های آموزش دیده با نمونه ها و زمان های فراوان هستند. اینها از قبل تأیید شده اند تا دوربین بتواند مقایسه کند و مطمئن شود که آنچه در این لحظه می بیند، هدفی با اندازه و مورفولوژی مناسب از پایگاه داده است.

چه نوع مشتری نهایی می تواند از این فناوری بهره مند شود؟

این عملکرد برای طیف گسترده ای از سناریوهای داخلی و خارجی معتبر است:

  • انبارها / کارخانه ها: با تشخیص نفوذ می توانید فضایی را برای ایجاد زنگ هشدار با انسان کنترل کنید، بنابراین می توانید کنترل دسترسی افراد را بر اساس مناطق مدیریت کنید.
  • پارک‌ها / خیابان‌های عابر پیاده: با گذرگاه‌های خط، می‌توانید SIP را پیکربندی کنید تا هنگام شناسایی وسیله نقلیه (ماشین‌ها، موتور سیکلت‌ها…) در داخل پارک یا منطقه عابر پیاده، هشدار ایجاد کند.
  • ویلاها یا خانه های مستقل: با گذرگاه های خط و تشخیص نفوذ، می توانید برای شناسایی افراد در حال پریدن، افراد در باغ یا وسایل نقلیه که وارد گاراژ می شوند، مراقب منطقه اطراف باشید.
  • پارکینگ‌های عمومی و خصوصی : با تشخیص نفوذ می‌توانید با ایجاد یک رویداد و زنگ هشدار هنگام شناسایی حضور عابران، رمپ‌های دسترسی خودرو را کنترل کنید.

فناوری ابرداده هوشمند Safire: هوش مصنوعی در دوربین‌های PTZ

تشخیص مبتنی بر مورفولوژی موجود در دوربین‌های PTZ برای کاهش آلارم‌های کاذب تولید شده توسط اشیایی که مورد علاقه نیستند (حیوانات سرگردان در اطراف منطقه، عناصر محیط طبیعی و غیره) و ارسال هشدار فقط برای تشخیص انسان و وسیله نقلیه ضروری است.

  • ردیابی خودکار: ردیابی خودکار هدف در حین حرکت در محل. برخلاف دوربین‌های ثابت، این دستگاه‌های PTZ قابلیت‌های حرکتی را ارائه می‌دهند: به ویژه، ردیابی خودکار هوشمند یک عملکرد قانع‌کننده است که اجازه می‌دهد موقعیت هدف شناسایی‌شده در مناطق محدود در هر زمان گم نشود. این یک ردیابی خودکار است که زمانی شروع می شود که دوربین ها یک انسان یا وسیله نقلیه را در یک منطقه مورد علاقه شناسایی کرده و آن را در حین حرکت در محل نصب تا زمانی که از صحنه ناپدید می شود ردیابی می کنند.
  • بازدارندگی فعال: دوربین هایی که پیام از پیش ضبط شده و فلاش بازدارنده را صادر می کنند. دوربین‌های جدید Safire Smart PTZ دارای قابلیت بازدارندگی فعال هستند که می‌تواند یک پیام از پیش ضبط‌شده را پخش کند و در صورت حضور متجاوز، یک فلاش بازدارنده را فلاش بزند. این عملکرد را می توان از رویداد هوشمند خود یا از رویدادهای هوشمند سایر دوربین های هوشمند Safire که در همان ضبط کننده وجود دارند فعال شود (به عنوان مثال، اگر یک دوربین ثابت یک انسان را شناسایی کند، می تواند یک “رویداد” را به دوربین PTZ راه اندازی کند. اسپیکر و نور بازدارنده آن را بچرخانید و فعال کنید).
  • نور مادون قرمز در مسافت طولانی: برد لیزر IR تا 500 متر. یک دوربین PTZ با لیزر IR تا 500 متر دید در شب را بهبود می بخشد (لیزر IR نور شدید را در محیط های کم نور یا در تاریکی کامل فراهم می کند) و برد گسترده (لیزرهای IR برد قابل توجهی در مقایسه با LED های مادون قرمز معمولی دارند).

عملکرد SIP (Smart Intrusion Prevention)، هوش مصنوعی Uniview

سیستم پیشگیری از نفوذ هوشمند (SIP) Uniview یک فناوری حفاظت از محیط با هوش مصنوعی است. به عنوان یک راه حل امنیتی حرفه ای تر و پیشرفته تر از سیستم های دیگر مانند تشخیص حرکت معمولی متمرکز شده است.

Uniview دارای عملکرد Smart Intrusion Prevention (SIP) در دوربین سری Prime خود است. این فناوری هوش مصنوعی اجازه می دهد تا 4 نوع عملکرد هوشمند را پیکربندی کنید:

  • تشخیص عبور از خط
  • تشخیص نفوذ
  • محوطه ورودی
  • منطقه خروج

فناوری HIKVISION AcuSense:

مبتنی بر یک الگوریتم یادگیری عمیق پیشرفته است که توسط تیم تحقیق و توسعه Hikvision توسعه یافته است.

در شناسایی اهداف، تمایز دقیق بین افراد و وسایل نقلیه از سایر عناصر متحرک (حیوانات خانگی و عناصر آب و هوایی مانند باران) عالی است.

AcuSense زنگ هشدار را تنها زمانی ایجاد می کند که نوع از پیش تعریف شده نفوذ (اعم از افراد یا وسایل نقلیه) رخ دهد. به لطف طبقه بندی دقیق هدف، این سیستم می تواند تا 90 درصد از رویدادهای هشدار نادرست را فیلتر کند و به بهبود قابل توجهی در کارایی و اثربخشی سیستم دست یابد:

  • فیلتر هشدار کاذب
  • نور بارق و زنگ صوتی قابل تنظیم.
  • جستجوی هوشمند محتوا

دوربین های حرارتی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی Sunell برای دید حرارتی اعمال شد

آتش‌سوزی‌ها یک بلای طبیعی بزرگ با تأثیرات ویرانگر هستند. برای ارائه هشدارهای اولیه و جلوگیری از حوادث آتش سوزی، محصولات Sunell به طور فعال از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کنند.

از طریق تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی و الگوریتم‌های مبتنی بر یادگیری عمیق، محصولات تصویربرداری حرارتی Sunell می‌توانند ناهنجاری‌های دما را در مناطق کلیدی شناسایی کنند. به سرعت هشدارهایی را برای جلوگیری از آتش‌سوزی ایجاد کنند. در مناطق مستعد آتش سوزی، الگوریتم های تشخیص نقطه آتش هوشمند برای تشخیص آتش سوزی در مراحل اولیه استفاده می کنند.